Enligt Min Humla
Inget är för stort eller för litet för Joshens slägga

2007-08-13

Veckans plattnacke v.32

Kategori: Plattnackar — Joshua_Tree @ 12:51

Jan Larsson, givetvis. Inte Brynäs förre stjärncenter alltså, utan en stjärna på Socialstyrelsen som tydligen tycker att man inte ska sjukskrivas för depression.

De svenskar som i dag lider av utmattningssyndrom, ofta de som har “gått in i väggen”, är i genomsnitt sjukskrivna i 119 dagar. Socialstyrelsens experter har kommit fram till att de helst inte ska behöva någon enda sjukskrivningsdag.

Jag har kommit fram till att Socialstyrelsens experter behöver lyfta näsan ur sina papper och ta en titt på verkligheten. Det där “helst”-scenariot är i klass med Vägverkets nollvision; helst ska folk inte köra ihjäl sig. Helst ska de även äta nyttigt, ge fan i att röka och använda kondom.

Att vården inte är särskilt bra på att hantera depressioner idag är en sak och jag instämmer att det i vissa fall (mitt, till exempel) inte hjälper ett dugg att gå hemma sjukskriven och göra ingenting. Men det är en sak. Att därifrån dra slutsatsen att sjuka människor inte ska få sjukskrivas är hjärndött. Hjärndödhet borde helst inte rendera sjukskrivning en endaste dag, har jag kommit fram till, och när Jan Larsson inom kort tar en så kallad “time out” ska jag påminna om det.

En runner-up till titeln var annars lite överraskande Pål Hollender som krälade fram från under sin sten och på ett alldeles lysande sätt illustrerade att det är bättre att tiga och antas vara en idiot än att tala och undanröja alla tvivel. Deep.ed var inte sen att rycka ut och mosa honom:

Men att du var en sån jävla fröken? Jag menar – din lätt hysteriska utläggning ovan är ju skrattretande från en person som valde att visa upp hela sin kunskap i att gå bakom ryggen på vänner i Robinson och sedan fläkt ut både sin kropp och själ i media.

Och apropå deep.ed så gjorde Dove With Gun ett tappert försök att spurta till sig plattnackepokalen i kommentarerna till posten Vi är alla så friska så friska. Även om man är sjuk.. Konsekvens, leva som man lär och sånt är fusk.

Men mot Jan Larsson står sig samtliga slätt. Grattis, Janne. Du har vunnit en resa till ett väntrum på vårdcentralen i Skutskär.


Andra bloggar om: , , , , , , ,

48 kommentarer »

  1. Yrvaken — 2007-08-13 @ 17:24 [ Quote ]

    Ja det är förjävligt…Dove är sådär ohippt deppig så det kan märkas i hans beteende..
    Fy fan va fånigt…Han borde satsa på lite trendigare problem som inte syns på utsidan om man inte anstränger sig ordentligt för att alla ska veta att man har problem.

    Seriöst din janteinfekterade pajas, var ligger problemet?..*Han ska fan inte tro att han det jobbigare än mig, så jag måste jävlas med honom allt som oftast?*
    Killen medger för fan minst 3 ggr i veckan att han har seriösa problem med aggressioner och 85 andra saker, men du och Deep klarar tydligen inte av att inse det, och ha lite mer överseende med honom?
    Moget!
    Vad kommer nu? “He started it?”

  2. Josh — 2007-08-13 @ 17:33 [ Quote ]

    Så för att killen har problem ska han komma undan med vad som helst? Han måste få trakassera och förolämpa människor, bete sig som ett kräk, kalla kvinnor för diverse nedsättande saker och vara allmänt inkonsekvent, för han har problem? Det är han ju ensam om.

    Snarare kanske snubben borde lära sig att gå ifrån tangentbordet om han inte kan hantera sin ilska istället för att göra sig osams med människor som faktiskt har försökt bry sig om honom.

    Kom tillbaka när han har bett dig dra åt helvete också för att du har haft fräckheten att inte dyrka marken han går på.

  3. Yrvaken — 2007-08-13 @ 17:50 [ Quote ]

    Haha, du är för söt!
    Oh noes! Han har kallat en tjej för “hora”!
    Josh med släggan to the rescue?..Ungefär som sist när du kom galloperande på din vita springar i full stridsmundering för att rädde Barbie the damsel in distress?
    Eller om det var för att sno åt dig några billiga ego-boost poäng när Duvan redan klantat sig? (lutar åt det sista alternativet va?)
    Varför ignorerar du honom bara inte om han är så jävla dryg?

    Och han kan be mig dra åt helvete om han känner för det, det skulle inte svida så mycket i själen på mig att jag kände mig tvungen att sitta grina i en blogg.
    Av den enkla anledningen att jag aldrig har dyrkat marken han går på.

  4. Josh — 2007-08-13 @ 17:58 [ Quote ]

    “Han har kallat en tjej för hora”. Jo tjena. Det har bara hänt den enda gången va? Du måste vara helt tappad bakom en vagn.

    Vad får dig att tro att jag grinar? Vad får dig att tro att jag försöker rädda någon? Vem av oss är det egentligen som rycker ut “to the rescue” så fort någon petar på idolen? Om du drar ut tungan ur Duvans stjärt för ett ögonblick och ser dig om i världen så kanske du blir förvånad över hur den faktiskt ser ut.

  5. Yrvaken — 2007-08-13 @ 18:22 [ Quote ]

    Så du irriterar dig på hans språk, ok, men du som är så jävla uhm..klyftig(?), borde väl för fan kunna läsa mellan raderna?
    Och ‘to the rescue’?
    Som fan i det här fallet, för jag blir så jävla less jantesjuka, pretentiösa arslen som du som sitter och jiddrar dag ut och dag in om acceptans, förståelse och yttrandefrihet hit och dit.
    Antar att det bara gäller när du slipper acceptera någon?
    Allt ditt jävla jidder, och sen är du inte ett dugg jävla bättre än resten av bottenskrapet.
    Skitsamma..återgå till att sammanfatta nyheterna och imellanåt kasta om orden i nåt av Bloggelitos inlägg och inbilla dig att du är smart.

    Tjingeling!

  6. Drottningen — 2007-08-13 @ 18:34 [ Quote ]

    Yrvaken: Hur kommer det sig att du kommer farande på din vita springare så fort någon skriver något om Duvan? Om Josh stör dig så jävla mycket med sin präktighet så behöver du väl inte läsa?

    Om Duvan får såga människor dagarna i ändå så får väl andra såga Duvan, eller finns det speciella regler där också?

    Yttrandefrihet är något alldeles fantastiskt, det betyder nämligen att man får säga vad man tycker, till och med när man tycker något annat, man får till och med välja att inte tycka någonting.

    Det du och din kompis missar är att ingen är avundsjuk på honom. Vare sig jag eller Josh har bemödat oss med att hoppa runt bland andras bloggar för att skriva kommentarer som “länka gärna till mig, du hittar ingen blogg som min” och dylikt.

    Oj, nu la jag mig i, ska du kalla mig hora nu?

    Eller så kan jag skriva som din kompis brukar göra, ingen länk och ingen mailadress? Det känns konstigt att skriva till någon som är anonym. Vem är du?

  7. Yrvaken — 2007-08-13 @ 19:18 [ Quote ]

    Drottningen:
    Jag blir trött och förbannad folk som som är så jävla janteinfekterade att dom inte förstår att dom är janteinfekterade.
    Vilket förvisso betyder ungefär 100% av fallen, antar jag.
    Varför är det så jävla svårt att låta någon annan bete sig på ett sätt som inte passar ‘dig’?
    Dom här ‘öga för öga’ och ‘fight fire with fire’ grejerna är väl ändå rätt korkade och jag trodde historien hade utvisat att dom aldrig leder till något vettigt?
    Men ändå tar folk varje tillfälle och ursäkt som ges att bete sig som arslen bara för att nån annan gjort det!
    Och anledningen att jag vart sur på Josh nu, är att duvan har övergett den där tidigare skitsaken för länge sen, men ändå ska han på honom så fort tillfälle ges istället för att bara glömma skiten eller visa sig vara den större mannen och helt enkelt sträcka fram kardan och säga ‘vi glömmer det här smörjan!’

    Det finns säkerligen en stor risk att Duvan skulle svara ‘underligt’ på det, men va fan, svider det så mycket i prestigen att försöka?

    Och jag förstår fullt ut att ni vill inbilla er att jag är duvans fanboy. Det går hand i hand med tidigare nämnda, smått efterblivna tankebanor.

  8. Drottningen — 2007-08-13 @ 19:31 [ Quote ]

    Det är lite intressant det där du skriver tycker jag, särskilt med tanke på att jag då när det begav sig gång på gång sa att jag inte har något som helst intresse av herrarnas lekar, ändå blev jag indragen, gång på gång, och det var inte Josh som slet och drog då. Därför blir det intressant att du kommer farande nu, särskilt som Josh nu endast länkar till ett inlägg skrivet av någon annan och som handlar om depression och där den enda som skriver om Josh är Duvan, så vem är det som inte kan släppa saker undrar jag?

    Dessutom, allvarligt talat; i ovanstående inlägg finns det tre rader som handlar om Duvan. Är det något att hetsa upp sig över? Eftersom du kommer farande för dessa tre rader så är det klart att du klassas som Duvans pojke, precis enligt samma koncept som Duvan visste vars mina sympatier låg (jag hade inga, men det godtogs inte). Du borde vara van vid det resonemanget så jag förstår inte varför du blir upprörd.

  9. Besökaren — 2007-08-13 @ 19:34 [ Quote ]

    Men, barn, vad ni bråkar…

  10. Yrvaken — 2007-08-13 @ 19:56 [ Quote ]

    *The straw that broke the camels back*

    Hur kan man bli indraget i något över nätet om man inte vill?

    I övrigt så ska det erkännas att jag totalt missat om Duvan skrivit något om Josh, i inlägget han länkade till (och jag orkar inte kolla just nu, but I take your word for it)
    Kikade förbi där igår och såg inget annat än några missförstånd ifrån Dove om något tidigare med skit med Deep, så den missade jag, my bad!
    Men det ändrar dessvärre ingenting vad gäller det grundläggande, att jag helt enkelt inte förstår varför ni inte bara kan låta grabben vara, vad han än säger eller gör?
    Jag inbillar mig att pretentiösa jante-arslen eller inte, så är ni något stabilare i kraniet än Dove och borde ha bättre impulskontroll.
    För ni måste väl vara medvetna om att även om det förefaller som att han attackerar så är det i grunden ett skadat självförsvar, och jag tvivlar på att det hjälper att kontinuerligt trigga honom?
    Ni kan väl forsätta med *Han började/han fortsätter* osv. som ursäkt för att fortsätta jddra, och givetvis vet jag att han inte är den enda med problem, men jag tycker det är dumt att argumentera att det är ok att sparka på någon som ligger ner bara för att man ligger ner själv.
    Och i hans fall är det som nämnt ett trasigt självförsvar vilket jag tvivlar på att någon av er lider av i samma utsträckning.

    Med det sagt, jag kan givetvis vara helt ute och cykla, och problemet är att han i grunden bara är rent elak, men jag tvivlar på det.

    Nåväl, amatörpsykologitimmen är slut för den här gången.
    Lycka till med vad ni tar er för i fortsättningen.

  11. Malin — 2007-08-13 @ 20:32 [ Quote ]

    Yrvaken: Du kanske ska sluta vara Duvans morsa han har ju faktiskt redan en.

  12. Drottningen — 2007-08-13 @ 20:42 [ Quote ]

    Jo, man blir indragen mot sin vilja därför att man har kontakt med båda parter och den ena mer eller mindre bombaderar en med mail och inlägg som handlar om vilken “sida” man står på och eftersom man faktiskt inte hade något problem från början så försöker man att förklara gång på gång att man inte är intresserad. Sen försöker man upprätthålla den vanliga kontakten, men när man kommenterar något, oavsett vad som blir kommentaren bortmodererad eller bemöts av “jag vet nog vart dina sympatier ligger”. Det är lite som att någon står och knuffar på en hela tiden och frågar varför man bråkar.

    “men jag tycker det är dumt att argumentera att det är ok att sparka på någon som ligger ner bara för att man ligger ner själv.” Just där är du något på spåret, det jag undrar över är varför det är okej att vissa sparkar på andra som ligger men andra får inte sparka?

    jag tror inte alls att Duvan är elak, jag tror att han är en mycket mycket trasig människa som i längden knappast mår bättre av att hans destruktiva beteende gentemot andra uppmuntras.

    En annan sak som jag inte fattar är, om du ändå missade kommentarerna om Josh i det länkade inlägget, vad hetsar du då upp dig över? Det är knappast så att det pågår någon hetsjakt här, Josh brukar väl allt som oftast kommentera vad andra har skrivit på andra ställen?

    jag antar att du läste duvans inlägg om Josh när det begav sig, läste du inlägget josh skrev innan? I det ena klagas det på vad en person har skrivit, i det andra finns det ganska gott om personangrepp. Det finns en viss skillnad i det. Jämför “du beter dig som en idiot” och “du är en idiot”. Ett av problemen var i alla fall då att Josh faktiskt inte fick en chans att bemöta det Duvan skrev, eftersom hans kommentarer raderades (precis som mina och senare deep.eds).

    Personligen så tyckte jag att det var riktigt roligt att se Duvan koppla på charmen bara för att upptäcka att den han försökte charma är en människa som han kallat diverse otrevligheter för ett tag sen.

  13. Yrvaken — 2007-08-13 @ 20:47 [ Quote ]

    Malin:
    Du har givetvis rätt..Det är skitkorkat att göra vad man kan för försöka avlasta en människa som tyngd till bristningsgränsen, hans eget ‘fel’ eller inte.
    Vill du/ni gå lös på mig en stund, feel free, om ni känner att ni bara mååååste gnälla lite på någon.

  14. Malin — 2007-08-13 @ 20:58 [ Quote ]

    Yrvaken: Men detta avlastar ju inte.. det låter de små intrigerna bara ligga och mulra lite på ytan sådär.. Enklast vore väl att ignorera allt :D Fast då blir det ingen diskussion heller

  15. Yrvaken — 2007-08-13 @ 20:59 [ Quote ]

    Drottningen:
    Jag tvivlar på att låta honom vara ifred uppmuntrar hans destruktiva beteende.
    Snarare så får han lugna ner sig, och jag misstänker att det bor en jävligt trevlig kille nånstans innanför den där 2 meter tjocka muren av självförsvar.

  16. Yrvaken — 2007-08-13 @ 21:05 [ Quote ]

    Föeövrigt så vore det ju trevligt om psykvården fick tummen ur arslet och gjorde det dom är menade att göra också, så skulle nog tillvaron bli enklare för alla i hans närhet, både på nätet och utanför.

  17. Drottningen — 2007-08-13 @ 21:11 [ Quote ]

    Självklart menade jag inte att man skulle strunta i honom, jag menade att hejarop när han förnedrar människor knappast hjälper honom. Det är lite som att hjälpa en alkoholist genom att städa upp efter honom/henne.

    Angående psykvården kan jag inte annat än hålla med. Vi är alldeles för många som har pinsamt dåliga erfarenheter av den och i många fall tror jag att den gör mer skada än nytta.

  18. Yrvaken — 2007-08-13 @ 21:31 [ Quote ]

    Hejarop är nog ingen vidare idé, nej.
    Vad jag menar är att mer eller mindre alla dom sidor som kan uppfattas som elaka, bitska och föraktfulla är symptom på ett djupare liggande problem som måste åtgärdas innan man kan förvänta sig någon förbättring. (que psykvården! yeah right!)

    Att gå på honom för symptomen är lönlöst då det bara triggar det överdimensionerade självförsvaret, sen är cirkusen igång.
    Därav jag anser att det är bäst att låta honom vara i den mån det går tills han fått vettig hjälp.

  19. Drottningen — 2007-08-13 @ 21:42 [ Quote ]

    Se där, helt plötsligt var vi nästan överens då. =) Med den skillnaden att jag fick nog, det har inte du fått än.

    Samtidigt så tycker jag inte att man alls behöver lämna någon ifred för att de inte får hjälp. Att han mår dåligt ger honom inte rätt att bete sig hur som helst eller skriva/säga vad som helst utan att få mothugg. Hans mående må vara en förklaring till beteendet, men inte en ursäkt. Att han dessutom allt som oftast provocerar fram (o)önskade reaktioner gör det knappast lättare att ha förståelse för honom, särkilt inte när man blir bortmodererad.

  20. Josh — 2007-08-13 @ 22:00 [ Quote ]

    Problemet, Yrvaken, är att du gör precis det du anklagar mig för att göra. Dvs gå på någon för vad de skriver. Problemet är också, vilket du erkänner, att du inte har full koll. Jag skrev de senaste raderna för att Duvan går på hos Deep.ed om vilket svin jag är. Han envisas med att hävda att jag gått bakom ryggen på honom. Jag försökte diskutera med honom innan det hela blev fullständigt infekterat – han raderade mina kommenterar och sitter sen och säger i kommentarstråden hos Deep.ed (bakom ryggen, kan man säga) att han kunde ha mosat mig.

    Grejen är den att jag inte ens är arg på honom, det är han som är arg på mig. Jag hade en åsikt om något han skrev, något man får räkna med i bloggosfären. Jag vet att han inte mår bra, och tro mig; jag har tagit hänsyn till det tidigare. Men det räcker bara så långt. Lackade riktigt gjorde jag när han började gå på min sambo för vad jag hade skrivit. Mer än så tänker jag inte gå in på det men det finns mer i hela den här historien (som gått långt överstyr, där håller jag med) än du känner till.

    Du verkar trots allt vara en intelligent människa (du kan åtminstone sätta ihop fullständiga meningar) med en fungerande empatisk förmåga att döma av hur diskussionen har fortlöpt medan jag har varit borta. Och beträffande psykvårdens tumme i arslet är vi överens; jag vet nämligen också en del om hur illa den fungerar. Men jag förbehåller mig rätten att ha en åsikt om både högt och lågt. Om det inte passar finns det andra bloggar att läsa. Dove With Gun, t ex. ;)

  21. Magnus — 2007-08-13 @ 22:03 [ Quote ]

    Så ingår det inte i eran värld att tro att man kan ogilla censur av Muhammed pictures, att man kan tycka att man ska bry sej mer om en “lodis” än en Stureplantjej ? Att Gringo kan vara en sug-min-kuk-tidning…? Näääää då, Marcus skriver ju bara “negativt” om sånt, för att han är driven av hat! Ja, så är det ju !? Vi ska inte uppmuntra honom, när han har ett annat och (enligt mej) vettigare perspektiv än offer-medias tänkande. Tyvärr, jag tycker Dove har en mycket vassare blogg än Josh Posh. Jag tycker Dove är vass. Varför skulle jag dyrka marken han går på ? Jag dyrkar ingen. Men ser jag om någon har talang och kan få en att tycka att det är kul att följa en blogg, visst f*n måste han hålla en rätt så hög nivå då…?
    Och bara så ni vet, Dove mutade mej med 50 spänn för att jag skulle skriva det här i din blogg, J. (För att hålla samma låga nivå som ni gör..). Kom Yrvaken, så går vi och läser Marcus bok hur-man-bäst-dyrkar-en-Instinct! :)

    ps. sen om det vore en sjukdom att vara bitter, håna folk, se ner på vissa människor och snacka om folk hirsan och tvärsan, då skulle alla i hela Sverige behöva en form av psykiatrisk vård…

  22. Magnus — 2007-08-13 @ 22:05 [ Quote ]

    För det första, kan det inte vara så att “Dovan” förolämpar de “kvinnor” han inte tycker om, eller tror ni verkligen att han hatar all världens girls ;) ? TJa, om “ni” bryr er om yttrandefrihet (för det gör ni väl?) så kan ni väl sluta anta att eran syn på “kvinnor” är den bästa. Så länge vi har yttrandefrihet, så är det väl upp till var och en, vad dom har för åsikter ? Personligen tycker det är löjligt att påstå att det finns en bra eller dålig kvinnosyn. För vem utgår man ifrån när det handlar om bra kvinnosyn ? Gudrun Shyman eller som offerförklarar alla kvinnor…och vem utgår vi ifrån när det handlar om “dålig kvinnosyn” ? Jo Dov:an såklart! Eller världen ska ju vara mer komplicerad än så, eller vad säger ni…och sen det här antangandet att alla som gillar Dov:ans blogg är “enorma rövslickare”. Yeah! Och om vi ska fortsätta på det inslagna spåret så kan vi väl säga att Dov:ans inlägg håller en 3-årings klass…Är det inte skönt att minimera världen så…? Men come on, för att ha så många läsare som Dove har, så är det ovanligt FÅ som kommenterar hans inlägg. Och de få som gör det, tror jag inte sitter och ljuger han rakt upp i ansiktet.

  23. Yrvaken — 2007-08-13 @ 22:18 [ Quote ]

    Nej, det har du nog rätt i, att man inte behöver lämna någon ifred för att dom inte får hjälp, och att det inte är en ursäkt.
    Men det innebär inte heller att man inte KAN lämna någon ifred, då konfrontationer i det här fallet är mer eller mindre meningslöst.

    Lite av anledningen till att jag blev en ‘smula’ arg tidigare är att jag vet att ni, precis som jag, har erfarenheter av psykvård och diverse kemikalier.
    Därför tyckte jag helt enkelt att ni borde veta bättre, och att det var svårt att tolka det på annat sätt än att ni medvetet försökte dra igång honom, alternativt, sno åt er några billiga poäng på hans bekostnad.

    Och anledningen till att jag håller honom om ryggen, är ingen *fanboy blah blah dyrka marken han går på*.
    Det beror på att jag haft/har precis samma problem själv, och jag vet hur jävligt det är.
    Tro mig, när jag säger att ni inte behöver berätta för honom när han uppfört sig skruvat/sårat någon osv.
    Den insikten dundrar in när självförsvaren lungnar ner sig och det slår hårdare än någon av er någonsin kan åstadkomma, och där tar självföraktet vid.
    Och jag hade inte ens häften av dom andra problemen han släpar omkring på, så jag törs knappt tänka på hur jävligt han har det.
    Jag försöker inte påstå att andras problem är noll i kontrast till hans, jag menar bara att…det är så jävla meningslöst och ingen jävel blir gladare av det i slutändan.

  24. Josh — 2007-08-13 @ 22:23 [ Quote ]

    Yrvaken: Då tycker jag att vi gräver ner stridsyxan och skakar hand här och nu. Jag har inget intresse av att fortsätta gräla, och till viss del handlade det kanske om att ta ett par poäng – du är inte ute och hojar – men det handlade framför allt om att bemöta vad som skrivs om mig. Nu har jag gjort det. *räcker tass*

    Magnus orkar jag inte ens bemöta då jag inte vet vad han försöker säga.

  25. Drottningen — 2007-08-13 @ 22:26 [ Quote ]

    magnus: fast nu läser du som fan läser bibeln. gå och lek med duvan du.

  26. Yrvaken — 2007-08-13 @ 22:36 [ Quote ]

    Cheers Josh!
    Ledsen för allehanda förolämpningar jag spydde ur mig där i början…’I affekt’ och den där skiten.
    Faktiskt ett praktexempel på vad jag just försökt avhandla, och jag mår redan grisigt av det.

    Det är alltså nu du ska visa vilken sjuhelvetes karl du är, och inte *rub my face in it* ;-)
    (erkännas bör dock att det är rätt uppfriskande med ett litet gräl ibland)

    Nåja!
    Ha det gott!
    No hard feelings…här iallafall

  27. Lasse — 2007-08-13 @ 22:55 [ Quote ]

    Jag svarar med ett inlägg från i morse.

    länk

  28. Dove with Gun — 2007-08-13 @ 22:57 [ Quote ]

    Tja Joshen!

    Nyfikenheten tog överhanden, så jag var tvungen att masa mig ut ur duvboet för att se vad ditt senaste lilla spex gick ut på. Börjar bli lite mossigt med dessa offentliga smockor tillägnade mig tycker du inte? Ärligt talat tror jag inte dina läsare bryr sig om vårat lilla beef nämnvärt, lite därför som jag inte hakat på dig i samma utsträckning med detta spektakel, utan lade mig ganska snabbt sist. Who cares liksom, annat än vi två och ditt entourage av trädkuksugare? Skulle det kännas jättekonstigt för dig att säga dina problem (för det är DU som har dem) till dennes ansikte någon gång? Den där rebell-looken du vill förmedla med pretto-kortet här till höger går inte riktigt ihop med att blogga skit om någon man har kontakt med utan att säga till denna, vilket var så vårt tjafs började. Du skrev ett kissnödigt inlägg om mig utan att säga det till mig, remember? Blev du förvånad att jag inte sög din kuk efter det?

    Vad ska man börja egentligen nu när man är här och skådar din självgoda rumpa i all sin prakt? Det torra innehållet? Den uppenbara badguy-fejken? Bristen på originalitet? Har fått höra en hel del roliga historier om dig och din blogg sen vårt senaste möte från diverse folk som sett dina rutiner och antics. Bl.a. anser ganska många att du tar dig själv på för stort allvar, saknar självdistans, omger dig med ryggdunkare (inga namn nämnda) och är downright tråkig. Och nu när jag besöker dig här idag, så ser jag att alla rykten stämde. Fantastiskt. Klassiskt också att din siamesiska tvilling Drottningen dyker upp för att på klassiskt codependentvis föra DIN strid. Om ni inte är kapabla att ha en enda olik åsikt.

    Jag förstår inte riktigt hur allt detta började. Visst, Som Yrvaken påpekade, du skulle försvara Skinhead Barbies ära, trots att biatchen är mer än kapabel att föra sin egen strid. Du hakade på lite sådär i efterhand och babblade något om att jag skulle ge mig på någon i min egen storlek. När jag frågade vad du menade med storlek då vi befann oss på nätet, om det kanske var megabyte du syftade på, så uteblev svar. Svar uteblev även på mängder av mina andra frågor. Istället slog du dig för bröstet i en offentlig blogg utan motstånd (som du alltid gör), trots att de flesta nog finner dig ganska Besserwisser överlag. Och ja, jag kallade henne just biatch. Hon har humor och självdistans, och kan ta det. När DU som bara är en kopia av en badguy ska rusa fram och försvara Skinhead, som är nätets grymmaste bloggerska, så blir det lite som en hovnarr som ska försvara en Gudinna, och tror sig dessutom ha gjort någon skillnad.

    Hora har jag kallat många tjejer och killar i mina dagar, och gör det fortfarande om jag anser det lämpligt. Jämställt va? Så kolla nu upp alla KILLAR jag må ha förolämpat också då. Men det kanske inte är lika roligt som att plocka billiga poäng hos tjejer genom att tillfalla feministtrenden och “rasa” mot svordomar med origin ur fittbeståndet. Förövrigt är det inte så farligt med en hora här och en hora där som du och dina polare feministpressen vill göra gällande. Om du släppte din slöa penna då och då så skulle du också nog må bra av att vara lite ärlig då och då.

    Men lite synpunkter då angående dagens tjafs.

    1. Du säger att jag förolämpar. Vad gör inte DU med inlägg som dessa? Och en följdfråga blir då, är inte DETTA lika inkonsekvent som det du beskyller mig för att vara?
    2. Att jag bara omger mig med folk som “dyrkar marken jag går på” är bullshit och något du drömt. Skilj gärna på detta och min vägran att frottera mig med självgoda personer såsom du själv.
    3. Som jag sagt tidigare, nej, jag har inte kallat någon för hora bara EN gång. Därmed sätter du dig själv i präktigsätet ganska rejält eftersom du, om du har någon som helst konsekvens i kroppen, ogiltigförklarar ALLA svordomar och öknamn. Och redan där har du skillnaden på dig och mig. Jag står för mina svagheter, min skit, mina brister. Du vill gärna måla upp en bild av dig som perfekt. Som om du aldrig svurit åt någon, ens i din ensamhet, eller med din siamesiska tvilling. Klart som horan att du har. Skillnaden mellan dig och mig är främst självdistans, trot eller ej. Och ärlighet inför sig själv.

    Imponerande att se hur du dessutom INTE bemöter yrvaken alls utan måste be honom “dra näsan ur stjärtfjädrarna”. Speciellt när du och drottningsylten sedan flera år tillbaka sjunkit ihop i en menlös 69:a, och så in med lite Deep Edition och dina andra ryggdunkare för en total identitetslös åsiktsboll som endast kan roa de pretto-intellektuella.

    Om jag mår skit, och alla andra som mår skit, så ska vi alltså inte skriva om det? Vi ska inte visa det på nätet? Hör du hur det låter? Vad är våra alternativ då? Tydligen ska du ha bloggat en del om depression mm. Accepterar du bara mild depression, såsom du själv verkad lida av. PG-13-depression? Patetiskt.

    Du lär inte få det wake up call du så väl behöver av detta inlägg. Jag lämnar dig härmed utan att ha för avsikt att komma åter till just denna plats, men något säger mig att vi kommer att mötas igen. *ler kryptiskt*

    Varför inte droppa en rad i min blogg, så att jag faktiskt kan få reda på dina spottloskor, istället för att behöva upptäcka dem via hörsägen här?

    Be a man, kom direkt till mig om du har problem. Din bild signalerar att det är så du sköter dina affärer, men dina handlingar säger annorlunda.

    Nuff said

    /Dove with Gun

  29. Josh — 2007-08-13 @ 23:20 [ Quote ]

    Yrvaken: Nejdå. No hard feelings.

    Dove: Ja jävlar… var ska jag börja? Jag kan väl börja med att för femtioelfte gången i ordningen påpeka att mitt ursprungliga inlägg om dig skickade en trackback. Om du sullade bort den för att du inte vet vad det är eller om ditt bloggverktyg inte hanterar det särskilt bra skiter jag ärligt talat i. Jag betvivlar att du kommer att förstå det den här gången heller.

    Jag skrev hos dig efteråt. Du raderade mina kommentarer. Är det att diskutera? Därefter deklarerade du att jag var blockad. Är det då konstigt att jag inte har varit hos dig och kommenterat tycker du? Slutligen har jag ingen anledning att kommentera hos dig då jag inte har haft någon åsikt om vad du har skrivit. Det här ovan är en uppföljning på en diskussion hos deep.ed och därför också pingbackad hos honom, inte hos dig.

    Du får skriva att du mår skit hur mycket du vill. Jag har väl aldrig påstått nåt annat?

    För övrigt är det intressant att du säger att Barbie kan ta “biatch” eftersom hon har självdistans och humor. Jag trodde att du hade det, det var den främsta anledningen till att jag använde just det ordet till dig. Tydligen hade jag fel.

    Jag försökte precis begrava stridsyxan. Tydligen vill du inte det. Så skit ner dig.

    Det vore intressant att höra vad det är för historier du har “hört” om mig.

  30. Magnus — 2007-08-14 @ 3:44 [ Quote ]

    Bra att du inte ens kan bemöta mej din tönt =) Det jag försöker säga är att det är löjligt som du, att tro att alla som gillar Dove With gun bloggen är rövslickare, bara för att Marcus offieciellt har stängt ut dej ur gemenskapen och du får inte längre vara med. Okej, han gillar inte dej, men du behöver inte idiotförklara andra för det.

    Och vad fattar du inte ? Att människor har olika “kvinnosyn” och att det är knappast upp till p.k människor som du att avgöra vem som har “bra eller dålig kvinnosyn”. Folk får tycka vad dom vill, även om du verkar tro att det finns en sanning i frågan.

    Sen så menade jag, vad är det för fel på åsikter ? Flera av er verkar ju tro att Marcus skriver som han gör, bara för att få “uppmärksamhet”. Respektera Marcus åsikter, även om de inte går stick och stäv ihop med dina. Do you get it…?

    Men vill du vara omogen, så kan du ju påstå att alla Marcus inlägg bara bygger på att han är en hatisk människa, och därmed blunda för att han skriver vettiga saker =)

    Do you follow me…so far, biatch ?

    Jag tycker inte om det faktum att du ser mej som ett hjärndött får som bara följer “flockledaren”. Hallå, tror du inte jag kan tänka själv ?

    Tror du inte man kan tycka att Marcus blogg är vassare än din, då han vågar lämna ut bra mycket mer personliga saker än vad du gör.

    Du klankar ner på Marcus inlägg, och får han att framställas som så “omogen”. Men hallå, kan du inte droppa Marcus ur ditt liv…? Måste du skriva om honom, bara för att provocera ?

    Det tycker jag är TÖNTIGT.

    Men okey, du fattar säkert fortfarande noll. Lev då i din värld där “kvinnor är heliga”, där du anser dej vara mycket mer mogen än Marcus och allt det där. Halleluja.

    Men ska jag börja påstå att alla som läser din blogg är hjärndöda idioter ?

    Jag kanske står på Marcus sida till 100 &, men jag behöver inte sjunka så lågt.

    Må nu gott lilla “Joshua tree”

  31. Magnus — 2007-08-14 @ 3:53 [ Quote ]

    “magnus: fast nu läser du som fan läser bibeln. gå och lek med duvan du.”

    Jag förstår varför du försvarar honom och är jävig i denna frågan, han är ju ändå din “spermaleverantör” ;)

    Ni kör ju precis samma debatt-teknik som en fjant gjorde igår, när han skrev kommentarer till Marcus Gringo-blogg.

    Ni visar inga argument tillbaka, utan ni bara idiotförklarar mej. Moget.

    Det är därför det här blir så fjantigt, ni framställer er som “perfekta” och sen idiotförklarar ni Marcus.

    Jaja lycka till…

  32. Magnus — 2007-08-14 @ 4:01 [ Quote ]

    Istället för att besvara, Yrvaken, Dove with gun och mina åsikter, så behöver man bara idiotförklara oss. Och därmed är Josh “vinnaren”. Än en gång…

    Jag hakar på det där Marcus skrev, och du borde kanske tänka lite på självdistans, självkritik och att vara lite mer ödmjuk…:)

    Annars kan ni fortsätta köra DOggy-style, och tro att ni båda är genier. Grattis till det säger jag!

  33. Josh — 2007-08-14 @ 8:21 [ Quote ]

    Seriöst Magnus, du måste ju vara dum i huvudet på riktigt. Hur fan ska jag kunna bemöta nånting som bara existerar i din fantasi? Du hittar på saker som jag aldrig har sagt.

    Jag har aldrig idiotförklarat Marcus generellt. Jag har aldrig påstått att han är en hatisk människa som aldrig skriver något vettigt. Jag har aldrig sagt ett skit om några Muhammedbilder. Jag har kritiserat ett enda inlägg han har skrivit och om du vore läskunnig skulle du kunna kontrollera att det inte var ett personangrepp.

    Det är ingen här som försöker framställa sig som perfekt. Din fantasi igen. Och klart som fan att jag ser dig som en rövslickare när du så uppenbart tar sida istället för att ta reda på vad som egentligen hände.

    Kryp tillbaka in under din sten.

  34. Josh — 2007-08-14 @ 8:23 [ Quote ]

    Magnus on 2007-08-14 at 4:01 said:

    Istället för att besvara, Yrvaken, Dove with gun och mina åsikter, så behöver man bara idiotförklara oss. Och därmed är Josh “vinnaren”. Än en gång…

    Jag hakar på det där Marcus skrev, och du borde kanske tänka lite på självdistans, självkritik och att vara lite mer ödmjuk…:)

    Annars kan ni fortsätta köra DOggy-style, och tro att ni båda är genier. Grattis till det säger jag!

    Dum på riktigt var det ja. Jag har bemött Marcus gång på gång. Han och du vill inte se det. Jag har bemött Yrvaken också. Den snubben kan tydligen läsa eftersom det faktiskt gick fram. Självdistans, självkritik och ödmjukhet – jo, det är JAG som saknar det ja. Vad är det här – tvärtomvärlden?

  35. SKiNHEaD BArBiEdOLL — 2007-08-14 @ 8:31 [ Quote ]

    Jävlar vad många & långa kommentarer. Jag säger bara en sak: JAG HJÄRTAR PÅL HOLLENDER!

  36. deep.ed — 2007-08-14 @ 10:06 [ Quote ]

    Yrvaken. Vad i helvete har jag gjort nu då? Jag påpekade för Duvan, som var snäll och insmickrande i mitt kommentarsfält att jag var den som han konstant blockat ut. Och nu får jag höra att jag är “jantefixerad” och snackar skit. Puttefnask, där.

  37. deep.ed — 2007-08-14 @ 10:26 [ Quote ]

    …och för övrigt måste jag säga att när man läser din argumentation har du valt ett passande nickname…

  38. Yrvaken — 2007-08-14 @ 11:21 [ Quote ]

    Puss på dig också Deep! ;-)

    Möjligt att du åkte med utan att alls förtjäna det, my bad! Sorry!

    Och vad berträffar min argumentation och om du är lite surig för att du inte fick vara med och gräla när det begav sig, så kan jag inte hjälpa dig.
    Jag är inte sur längre och orkar inte bry mig.
    Du får mucka gräl med nån annan helt enkelt och avreagera dig lite! =)

  39. Drottningen — 2007-08-14 @ 11:33 [ Quote ]

    Magnus on 2007-08-14 at 3:53 said:

    “magnus: fast nu läser du som fan läser bibeln. gå och lek med duvan du.”

    Jag förstår varför du försvarar honom och är jävig i denna frågan, han är ju ändå din “spermaleverantör” ;)

    Ni kör ju precis samma debatt-teknik som en fjant gjorde igår, när han skrev kommentarer till Marcus Gringo-blogg.

    Ni visar inga argument tillbaka, utan ni bara idiotförklarar mej. Moget.

    Det är därför det här blir så fjantigt, ni framställer er som “perfekta” och sen idiotförklarar ni Marcus.

    Jaja lycka till…

    Ja, naturligtvis har du rätt. Det är bara därför. Din sakliga argumentation har övertygad mig.

  40. RS — 2007-08-14 @ 13:24 [ Quote ]

    Det är ju dessutom inte politiker utan läkare som bör avgöra om människor ska sjukskrivas eller inte.

  41. Josh — 2007-08-14 @ 14:58 [ Quote ]

    Absolut! Dessutom diskuterade jag det här med en psykologistuderande igår som tyckte att det på det hela taget var konstigt att Socialstyrelsen, som väl ska vara ett samlande organ och som kan ta in all tänkbar information, drar en så märklig slutsats.

    Tyvärr finns det pantade läkare också så jag skulle inte bli förvånad om några av dem bokstavligen drar slutsatsen att man inte får sjukskriva för depression. Det blir jättebra i en håla som Södertälje som redan är ökänd för sin obefintliga psykvård.

  42. Pål Hollender — 2007-08-19 @ 4:24 [ Quote ]

    Äsch, jag hade bara en usel dag. Det är allt. Men det måste jag väl ändå ha rätt att ha, trots allt det där som tyder på att jag är en riktigt hårding, vilket jag naturligtvis är. En usel dag i kombination med kardinalfelet att läsa en blogg som dyker upp på en sökning på ens namn. Det var allt.
    Ha kul.
    Pål

  43. Pål Hollender — 2007-08-19 @ 4:27 [ Quote ]

    Jag tror alltså inte att jag deltar i er diskussion ang psyk och duvan och fan vet vad. Jag pratar bara om kommentarerna om mig i orginalinlägget.
    mig mig mig

  44. Josh — 2007-08-19 @ 9:15 [ Quote ]

    Klart man får ha en usel dag, Pål. Särskilt du som på så många sätt förgyllt vardagen för oss andra.

  45. pingback från Sagor från livbåten » Bloggarkiv » Skytte, det “galna” svenska folket och regeringen — 2007-08-19 @ 21:39 [ Quote ]

    [...] till det oerhört oskickliga hanterandet av frågan om sjukskrivningars längd. På socialstyrelsen härjar Jan Larsson fritt, och får endast backa efter att det varit mediastorm. Den politiker som borde varit insatt och [...]

  46. pingback från drottningsylt » Blog Archive » Pål och knarket — 2007-08-23 @ 13:17 [ Quote ]

    [...] fascinerad av att bli ombedd att dra åt helvete. För rättvisans skull så måste jag ju länka hit också där det visar sig att han hade en urusel dag, och det har vi väl haft allihop lite nu och [...]

  47. deep.ed — 2007-08-23 @ 13:28 [ Quote ]

    Josh on 2007-08-19 at 9:15 said:

    Klart man får ha en usel dag, Pål. Särskilt du som på så många sätt förgyllt vardagen för oss andra.

    *mohahahaha*

  48. pingback från drottningsylt » Blog Archive » Höjdpunkter — 2007-12-31 @ 18:27 [ Quote ]

    [...] men lite orättvist tycker jag nog att det var. Särskilt som när han hade lugnat ner sig bad om ursäkt hos Josh. (de andra kommentarerna i det inlägget kastar er rätt in i en annan röra) Jag tror [...]

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Ordet är fritt

CommentLuv Enabled

Powered by WordPress
Creeper MediaCreeper