<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
		>
<channel>
	<title>Comments on: Jag är skeptisk</title>
	<atom:link href="http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/</link>
	<description>Inget är för stort eller för litet för Joshens slägga</description>
	<lastBuildDate>Thu, 02 Feb 2012 17:54:38 +0000</lastBuildDate>
	<sy:updatePeriod>hourly</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>1</sy:updateFrequency>
	<generator>http://wordpress.org/?v=3.3.1</generator>
	<item>
		<title>By: Anna Troberg &#187; Likheterna mellan FRA och Särimner är slående</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-58458</link>
		<dc:creator>Anna Troberg &#187; Likheterna mellan FRA och Särimner är slående</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 11 Feb 2009 11:49:51 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-58458</guid>
		<description>[...] Rick och Josh är inte heller imponerade av centerns utspel. Emma sammanfattar det hela mycket bra: &#8220;Det [...]</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>[...] Rick och Josh är inte heller imponerade av centerns utspel. Emma sammanfattar det hela mycket bra: &#8220;Det [...]</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Rick Falkvinge (pp) &#187; Blog Archive &#187; Medborgardemonstrationer 16 september</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48453</link>
		<dc:creator>Rick Falkvinge (pp) &#187; Blog Archive &#187; Medborgardemonstrationer 16 september</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 26 Aug 2008 10:20:17 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48453</guid>
		<description>[...] #7, Jinges web och fotoblogg igen, Drottningsylt, Enligt Min Humla igen, Rick Falkvinge (pp) #5, Enligt Min Humla #3, Christian Engström (pp) #4, Rick Falkvinge (pp) #6, Opassande #8, Opassande #9, Christian [...]</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>[...] #7, Jinges web och fotoblogg igen, Drottningsylt, Enligt Min Humla igen, Rick Falkvinge (pp) #5, Enligt Min Humla #3, Christian Engström (pp) #4, Rick Falkvinge (pp) #6, Opassande #8, Opassande #9, Christian [...]</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Kommande FRA-händelser &#171; Christian Engström (pp)</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48373</link>
		<dc:creator>Kommande FRA-händelser &#171; Christian Engström (pp)</dc:creator>
		<pubDate>Sun, 24 Aug 2008 20:18:18 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48373</guid>
		<description>[...] (pp), Opassande #5, Opassande #6, Drottningsylt, Enligt Min Humla, Rick Falkvinge (pp) #4, Enligt Min Humla igen, Christian Engström (pp) igen, Rick Falkvinge (pp) #5, Opassande #7, ProjektPåRiktigt, [...]</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>[...] (pp), Opassande #5, Opassande #6, Drottningsylt, Enligt Min Humla, Rick Falkvinge (pp) #4, Enligt Min Humla igen, Christian Engström (pp) igen, Rick Falkvinge (pp) #5, Opassande #7, ProjektPåRiktigt, [...]</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Lowdin.com i Bromma &#187; Bloggarkiv &#187; FRA och Internet</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48234</link>
		<dc:creator>Lowdin.com i Bromma &#187; Bloggarkiv &#187; FRA och Internet</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 22 Aug 2008 12:42:15 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48234</guid>
		<description>[...] andra som bloggat om FRA nyligen, listan är lånad från Erik Laakso: Stockholm enligt Ankersjö, Enligt Min Humla, Christian Engström (pp), Opassande, Björn Wadström - ettan, Steve Lando, Trottens Betraktelser, [...]</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>[...] andra som bloggat om FRA nyligen, listan är lånad från Erik Laakso: Stockholm enligt Ankersjö, Enligt Min Humla, Christian Engström (pp), Opassande, Björn Wadström &#8211; ettan, Steve Lando, Trottens Betraktelser, [...]</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Erik Laakso &#124; På Uppstuds &#187; Så många FRAgetecken kvar</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48209</link>
		<dc:creator>Erik Laakso &#124; På Uppstuds &#187; Så många FRAgetecken kvar</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 22 Aug 2008 03:14:04 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48209</guid>
		<description>[...] som bloggat om FRA nyligen (skrapat från bloggar.se): Stockholm enligt Ankersjö, Enligt Min Humla, Christian Engström (pp), Opassande, Björn Wadström - ettan, Steve Lando, Trottens Betraktelser, [...]</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>[...] som bloggat om FRA nyligen (skrapat från bloggar.se): Stockholm enligt Ankersjö, Enligt Min Humla, Christian Engström (pp), Opassande, Björn Wadström &#8211; ettan, Steve Lando, Trottens Betraktelser, [...]</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Joshua_Tree</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48190</link>
		<dc:creator>Joshua_Tree</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 21 Aug 2008 19:01:35 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48190</guid>
		<description>Mja, skillnad är det nog ändå, om operatörerna gör en första sortering för att ta bort sån trafik som FRA inte ska ha tillgång till. Det är ett steg i rätt riktning, om det är tekniskt möjligt. Det råder viss oklarhet kring det tycker jag. Sen instämmer jag i Oscar Swartz reservation - FRA ska inte rota i civil trafik alls.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Mja, skillnad är det nog ändå, om operatörerna gör en första sortering för att ta bort sån trafik som FRA inte ska ha tillgång till. Det är ett steg i rätt riktning, om det är tekniskt möjligt. Det råder viss oklarhet kring det tycker jag. Sen instämmer jag i Oscar Swartz reservation &#8211; FRA ska inte rota i civil trafik alls.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: drf</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48189</link>
		<dc:creator>drf</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 21 Aug 2008 18:50:47 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48189</guid>
		<description>Jag fattar inte riktigt vad skillnaden är mellan det här och allt som sagts tidigare? Kanske är det jag som läser för slött, men jag tycker bara det här är ännu en av de där doftgranarna som tyvärr enbart verkar vara till för att distrahera oss.

Bluäeeh.

&lt;em&gt;drf&#039;s last blog post..&lt;/em&gt;&lt;a href=&#039;http://drf.teflonminne.se/2008/08/20/tips-hoodboardcom/&#039; rel=&quot;nofollow&quot;&gt;Tips: Hoodboard.com&lt;/a&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Jag fattar inte riktigt vad skillnaden är mellan det här och allt som sagts tidigare? Kanske är det jag som läser för slött, men jag tycker bara det här är ännu en av de där doftgranarna som tyvärr enbart verkar vara till för att distrahera oss.</p>
<p>Bluäeeh.</p>
<p><em>drf&#8217;s last blog post..</em><a href='http://drf.teflonminne.se/2008/08/20/tips-hoodboardcom/' rel="nofollow">Tips: Hoodboard.com</a></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Joshua_Tree</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48175</link>
		<dc:creator>Joshua_Tree</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 21 Aug 2008 14:28:12 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48175</guid>
		<description>Nej, och här finns det en annan otäck tanke: Det pratas om avtal med USA och om en gigantisk avlyssningsapparat i EU. Det pratas också om utbyte av information mellan stater. Så... Regimen skulle kunna låta bli att avlyssna svenskar och istället avlyssna, inte fan vet jag, belgare, och därefter byta till sig information om svenskar som fastnat i Belgiens nät. Och så kan vi avlyssna tjecker och byta till oss information av Tjeckien. Och så vidare. Kort sagt; om dylika system införs i alla EU-länder så behöver inte Sverige avlyssna svenskar - Sverige kan få den informationen ändå. Vilket är precis lika illa.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Nej, och här finns det en annan otäck tanke: Det pratas om avtal med USA och om en gigantisk avlyssningsapparat i EU. Det pratas också om utbyte av information mellan stater. Så&#8230; Regimen skulle kunna låta bli att avlyssna svenskar och istället avlyssna, inte fan vet jag, belgare, och därefter byta till sig information om svenskar som fastnat i Belgiens nät. Och så kan vi avlyssna tjecker och byta till oss information av Tjeckien. Och så vidare. Kort sagt; om dylika system införs i alla EU-länder så behöver inte Sverige avlyssna svenskar &#8211; Sverige kan få den informationen ändå. Vilket är precis lika illa.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Tor</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48174</link>
		<dc:creator>Tor</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 21 Aug 2008 14:20:50 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48174</guid>
		<description>Det skulle ju förstås fortfarande vara massövervakning - bara inte av svenska medborgare...</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Det skulle ju förstås fortfarande vara massövervakning &#8211; bara inte av svenska medborgare&#8230;</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Joshua_Tree</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48173</link>
		<dc:creator>Joshua_Tree</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 21 Aug 2008 13:58:13 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48173</guid>
		<description>Som jag just har skrivit hos Erik Hultin: Om de får fram en lösning som innebär signalspaning utan massövervakning så är jag glad och tacksam. Tills vidare är jag dock skeptisk. Det har hängts på ganska många sidenband och doftgranar på skiten vid det här laget, så Hultin och andra förstår säkert vår skepsis. :)</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Som jag just har skrivit hos Erik Hultin: Om de får fram en lösning som innebär signalspaning utan massövervakning så är jag glad och tacksam. Tills vidare är jag dock skeptisk. Det har hängts på ganska många sidenband och doftgranar på skiten vid det här laget, så Hultin och andra förstår säkert vår skepsis. :)</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Fritänk</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48172</link>
		<dc:creator>Fritänk</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 21 Aug 2008 13:52:39 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48172</guid>
		<description>Nej, så skulle man kunna göra. Men: Om man sorterar efter IP-adresser, behöver man då verkligen koppla in kablar för att spegla all trafik? Det är det allt kokar ner till. När kablarna är på plats förlorar vi kontrollen över vad som avlyssnas egentligen.

Vad jag förstår från centerpartister så ska avskilningen av transittrafik göras av operatörerna på IP-nummernivå och inte av FRA. Detta minskar betydligt risken för missbruk. För att ytterligare stärka detta borde det vara uttryckligen förbjudet för operatörerna att förse FRA med ursprung eller destination i Sverige för att inte staten ska kunna sätta press på operatörerna med undantag.

&lt;em&gt;Fritänk&#039;s last blog post..&lt;/em&gt;&lt;a href=&#039;http://fritank.wordpress.com/2008/08/21/centern-foreslar-andrad-fra-lag/&#039; rel=&quot;nofollow&quot;&gt;Centern föreslår ändrad FRA-lag&lt;/a&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Nej, så skulle man kunna göra. Men: Om man sorterar efter IP-adresser, behöver man då verkligen koppla in kablar för att spegla all trafik? Det är det allt kokar ner till. När kablarna är på plats förlorar vi kontrollen över vad som avlyssnas egentligen.</p>
<p>Vad jag förstår från centerpartister så ska avskilningen av transittrafik göras av operatörerna på IP-nummernivå och inte av FRA. Detta minskar betydligt risken för missbruk. För att ytterligare stärka detta borde det vara uttryckligen förbjudet för operatörerna att förse FRA med ursprung eller destination i Sverige för att inte staten ska kunna sätta press på operatörerna med undantag.</p>
<p><em>Fritänk&#8217;s last blog post..</em><a href='http://fritank.wordpress.com/2008/08/21/centern-foreslar-andrad-fra-lag/' rel="nofollow">Centern föreslår ändrad FRA-lag</a></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Oksana</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48171</link>
		<dc:creator>Oksana</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 21 Aug 2008 13:25:41 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48171</guid>
		<description>Ja, att de plockar fram Federley ur garderoben tyder på idioti eller desperation.

Antingen så tror den geriatriska partiledningen att Federley är &quot;kung på kidsen&quot; eller så har de lyssnat på hans böner när han har bett om en sista chans att rädda sin karriär.

Nej Federley ska bort bort bort !</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Ja, att de plockar fram Federley ur garderoben tyder på idioti eller desperation.</p>
<p>Antingen så tror den geriatriska partiledningen att Federley är &#8220;kung på kidsen&#8221; eller så har de lyssnat på hans böner när han har bett om en sista chans att rädda sin karriär.</p>
<p>Nej Federley ska bort bort bort !</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Rick Falkvinge (pp) &#187; Blog Archive &#187; Centern sviker - igen</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48167</link>
		<dc:creator>Rick Falkvinge (pp) &#187; Blog Archive &#187; Centern sviker - igen</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 21 Aug 2008 12:59:54 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48167</guid>
		<description>[...] som bloggat om FRA nyligen (skrapat från bloggar.se): Stockholm enligt Ankersjö, Enligt Min Humla, Christian Engström (pp), Opassande, Björn Wadström - ettan, Steve Lando, Trottens Betraktelser, [...]</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>[...] som bloggat om FRA nyligen (skrapat från bloggar.se): Stockholm enligt Ankersjö, Enligt Min Humla, Christian Engström (pp), Opassande, Björn Wadström &#8211; ettan, Steve Lando, Trottens Betraktelser, [...]</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Joshua_Tree</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48164</link>
		<dc:creator>Joshua_Tree</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 21 Aug 2008 12:44:30 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48164</guid>
		<description>[Comment ID #48157 Will Be Quoted Here]

Ja, jag antar att det är den ryska björnen iaf. Bland annat. Och de där araberna förstås.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<blockquote class='comment_quote'><p><a href="http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48157" title="Click here to view the original comment"><em>enkla Z on 2008-08-21 at 12:03 said:</em></a></p>
<p>Åhå</p>
<p><em>enkla Z&#8217;s last blog post..</em><a href='http://enklabloggen.blogspot.com/2008/08/den-dr-skna-biten.html' rel="nofollow">Den där sköna biten&#8230;</a></p></blockquote>
<p>Ja, jag antar att det är den ryska björnen iaf. Bland annat. Och de där araberna förstås.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Joshua_Tree</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48163</link>
		<dc:creator>Joshua_Tree</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 21 Aug 2008 12:43:49 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48163</guid>
		<description>[Comment ID #48160 Will Be Quoted Here]

Nej, så skulle man kunna göra. Men: Om man sorterar efter IP-adresser, behöver man då verkligen koppla in kablar för att spegla all trafik? Det är det allt kokar ner till. När kablarna är på plats förlorar vi kontrollen över vad som avlyssnas &lt;i&gt;egentligen&lt;/i&gt;.

Men visst. En första sortering som görs av någon annan än FRA är helt klart ett steg i rätt riktning.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<blockquote class='comment_quote'><p><a href="http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48160" title="Click here to view the original comment"><em>Tor on 2008-08-21 at 13:10 said:</em></a></p>
<p>&#8220;Problemet med den nya linjen är fortfarande att integritetsintrånget sker redan när man sållar ut vad som är svensk kommunikation och vad som är utländsk.&#8221;<br />
Inte om man filtrerar efter IP-adress. Det är inte ett dugg integritetskränkande. </p>
<p>&#8220;Självaste Ingvar Åkesson har givit oss rätt på den punkten.&#8221;<br />
Enligt motståndarna som varit med och tryckt på för centerns nya förslag skulle det inte vara FRA som står för den här filtreringen. Från förespråkarna och Staffan Danielsson har vi dock inte fått något tydligt besked om den saken.</p></blockquote>
<p>Nej, så skulle man kunna göra. Men: Om man sorterar efter IP-adresser, behöver man då verkligen koppla in kablar för att spegla all trafik? Det är det allt kokar ner till. När kablarna är på plats förlorar vi kontrollen över vad som avlyssnas <i>egentligen</i>.</p>
<p>Men visst. En första sortering som görs av någon annan än FRA är helt klart ett steg i rätt riktning.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Tor</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48160</link>
		<dc:creator>Tor</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 21 Aug 2008 11:10:54 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48160</guid>
		<description>&quot;Problemet med den nya linjen är fortfarande att integritetsintrånget sker redan när man sållar ut vad som är svensk kommunikation och vad som är utländsk.&quot;
Inte om man filtrerar efter IP-adress. Det är inte ett dugg integritetskränkande. 

&quot;Självaste Ingvar Åkesson har givit oss rätt på den punkten.&quot;
Enligt motståndarna som varit med och tryckt på för centerns nya förslag skulle det inte vara FRA som står för den här filtreringen. Från förespråkarna och Staffan Danielsson har vi dock inte fått något tydligt besked om den saken.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>&#8220;Problemet med den nya linjen är fortfarande att integritetsintrånget sker redan när man sållar ut vad som är svensk kommunikation och vad som är utländsk.&#8221;<br />
Inte om man filtrerar efter IP-adress. Det är inte ett dugg integritetskränkande. </p>
<p>&#8220;Självaste Ingvar Åkesson har givit oss rätt på den punkten.&#8221;<br />
Enligt motståndarna som varit med och tryckt på för centerns nya förslag skulle det inte vara FRA som står för den här filtreringen. Från förespråkarna och Staffan Danielsson har vi dock inte fått något tydligt besked om den saken.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: En centerskål! &#171; Dexion</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48159</link>
		<dc:creator>En centerskål! &#171; Dexion</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 21 Aug 2008 11:01:10 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48159</guid>
		<description>[...] Joshen [...]</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>[...] Joshen [...]</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Dimridåer från centern om FRA &#171; Christian Engström (pp)</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48158</link>
		<dc:creator>Dimridåer från centern om FRA &#171; Christian Engström (pp)</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 21 Aug 2008 10:29:37 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48158</guid>
		<description>[...] av Enligt Min Humla &#187; Jag är skeptisk &#8212; 21 augusti 2008 @ [...]</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>[...] av Enligt Min Humla &raquo; Jag är skeptisk &#8212; 21 augusti 2008 @ [...]</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: enkla Z</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48157</link>
		<dc:creator>enkla Z</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 21 Aug 2008 10:03:06 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48157</guid>
		<description>Åhå

&lt;em&gt;enkla Z&#039;s last blog post..&lt;/em&gt;&lt;a href=&#039;http://enklabloggen.blogspot.com/2008/08/den-dr-skna-biten.html&#039; rel=&quot;nofollow&quot;&gt;Den där sköna biten...&lt;/a&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Åhå</p>
<p><em>enkla Z&#8217;s last blog post..</em><a href='http://enklabloggen.blogspot.com/2008/08/den-dr-skna-biten.html' rel="nofollow">Den där sköna biten&#8230;</a></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Joshua_Tree</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48156</link>
		<dc:creator>Joshua_Tree</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 21 Aug 2008 09:56:35 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2008/08/21/jag-ar-skeptisk/#comment-48156</guid>
		<description>Det är förmodligen med USA man har slutit avtal ja. Det är nämligen den ryska björnens skinn man har sålt, och den svenska tigerns kom med på köpet.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Det är förmodligen med USA man har slutit avtal ja. Det är nämligen den ryska björnens skinn man har sålt, och den svenska tigerns kom med på köpet.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
</channel>
</rss>

