<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
		>
<channel>
	<title>Comments on: Distinktionen mellan PP och SD</title>
	<atom:link href="http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/</link>
	<description>Inget är för stort eller för litet för Joshens slägga</description>
	<lastBuildDate>Thu, 02 Feb 2012 17:54:38 +0000</lastBuildDate>
	<sy:updatePeriod>hourly</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>1</sy:updateFrequency>
	<generator>http://wordpress.org/?v=3.3.1</generator>
	<item>
		<title>By: SEX för alla, om det dokumenteras &#171; Emil Isberg</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71722</link>
		<dc:creator>SEX för alla, om det dokumenteras &#171; Emil Isberg</dc:creator>
		<pubDate>Mon, 08 Feb 2010 20:59:51 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71722</guid>
		<description>[...] ingå i normen?  Thomas Tvivlaren, Anders S Lindbäck, Anna Troberg, BloggSam, Borgmi, Calandrella, Enligt Min Humla, Maloki, Osmidigt, Rick Falkvinge, Tantrablog, The Pheleroxian Blog, En Man Med Ett Skägg och [...]</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>[...] ingå i normen?  Thomas Tvivlaren, Anders S Lindbäck, Anna Troberg, BloggSam, Borgmi, Calandrella, Enligt Min Humla, Maloki, Osmidigt, Rick Falkvinge, Tantrablog, The Pheleroxian Blog, En Man Med Ett Skägg och [...]</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Joshua_Tree</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71587</link>
		<dc:creator>Joshua_Tree</dc:creator>
		<pubDate>Sun, 31 Jan 2010 19:33:29 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71587</guid>
		<description>Jag betraktar den här diskussionen som över eftersom du är totalt ointresserad av att bemöta faktiska argument. Vi vet ju bägge två vilka du kommer att rösta på, så varför ens låtsas?</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Jag betraktar den här diskussionen som över eftersom du är totalt ointresserad av att bemöta faktiska argument. Vi vet ju bägge två vilka du kommer att rösta på, så varför ens låtsas?</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Stefan</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71580</link>
		<dc:creator>Stefan</dc:creator>
		<pubDate>Sun, 31 Jan 2010 14:15:47 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71580</guid>
		<description>Invandrares integritet är inte snömos. Däremot är formuleringen &quot;invandrares integritet&quot; snömos. Enligt wiktionary är snömos ett &quot;begrepp för en text bemängd med buzzwords och intetsägande, luddiga fraser som inte tillför fakta till den som läser den&quot;, vilket är en träffande beskrivning av er kritik mot PP. Ni kommer med ganska grova anklagelser, typ en punktlista där PP påstås tycka att &quot;svartskallar&quot; inte är välkomna osv, men har inga belägg för det ni påstår. Förklara gärna för judarna som lämnar Malmö pga antisemitiska hot bland muslimer att deras rädsla är snömos och att lösningen stavas fri mjukvara - I rest my case. PP var bättre när ni erkände att ni inte hade några åsikter i den typen av frågor och fungerade som ett enfrågeparti för det era SMS-medlemmar bryr sig om, dvs internet.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Invandrares integritet är inte snömos. Däremot är formuleringen &#8220;invandrares integritet&#8221; snömos. Enligt wiktionary är snömos ett &#8220;begrepp för en text bemängd med buzzwords och intetsägande, luddiga fraser som inte tillför fakta till den som läser den&#8221;, vilket är en träffande beskrivning av er kritik mot PP. Ni kommer med ganska grova anklagelser, typ en punktlista där PP påstås tycka att &#8220;svartskallar&#8221; inte är välkomna osv, men har inga belägg för det ni påstår. Förklara gärna för judarna som lämnar Malmö pga antisemitiska hot bland muslimer att deras rädsla är snömos och att lösningen stavas fri mjukvara &#8211; I rest my case. PP var bättre när ni erkände att ni inte hade några åsikter i den typen av frågor och fungerade som ett enfrågeparti för det era SMS-medlemmar bryr sig om, dvs internet.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Joshua_Tree</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71577</link>
		<dc:creator>Joshua_Tree</dc:creator>
		<pubDate>Sun, 31 Jan 2010 13:09:14 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71577</guid>
		<description>Jag anser inte att jag bedömer Sd utifrån någon annan måttstock än jag bedömer andra partier. Däremot är min bedömning att vi inte har några gemensamma beröringspunkter. Och jag anser fortfarande att det enda som är intressant att diskutera i samarbetesväg är med det eller de partier som bildar regering. Att du anser att omsorg om invandrares integritet är &quot;snömos&quot; så får det stå får det stå för dig.

För övrigt anser jag att den där rädslan för islamisering är just snömos. Jag ser islamofobi som betydligt farligare. Men även om jag har fel och du har rätt i den frågan så anser jag att lösningen är upplysning. Religion är som svagast när bildningsnivån hos befolkningen är som starkast, när yttrandefriheten verkligen är yttrandefrihet och när censuren lyser med sin frånvaro.

En politik som syftar till fri information är således det bästa vapnet både mot islam som ideologi såväl som mot de &quot;kristna värderingar&quot; som Sd omfamnar.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Jag anser inte att jag bedömer Sd utifrån någon annan måttstock än jag bedömer andra partier. Däremot är min bedömning att vi inte har några gemensamma beröringspunkter. Och jag anser fortfarande att det enda som är intressant att diskutera i samarbetesväg är med det eller de partier som bildar regering. Att du anser att omsorg om invandrares integritet är &#8220;snömos&#8221; så får det stå får det stå för dig.</p>
<p>För övrigt anser jag att den där rädslan för islamisering är just snömos. Jag ser islamofobi som betydligt farligare. Men även om jag har fel och du har rätt i den frågan så anser jag att lösningen är upplysning. Religion är som svagast när bildningsnivån hos befolkningen är som starkast, när yttrandefriheten verkligen är yttrandefrihet och när censuren lyser med sin frånvaro.</p>
<p>En politik som syftar till fri information är således det bästa vapnet både mot islam som ideologi såväl som mot de &#8220;kristna värderingar&#8221; som Sd omfamnar.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Stefan</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71576</link>
		<dc:creator>Stefan</dc:creator>
		<pubDate>Sun, 31 Jan 2010 10:06:03 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71576</guid>
		<description>Huruvida SD kommer att sitta i regering vet du lika lite som jag. De kan mycket väl få tolv procent, som Ian W brukar svara när han får frågan. Det jag reagerar över är att ni bedömer SD med en helt annan måttstock än andra partier, och inte ens förklarar varför. 

Skulle gärna bemöta avhopparens argument om han hade några, men han har bara klippt in en lista med samma floskler som ni slänger er med. Mångfald - enfald, framåtanda - bakåtanda, river murar - bygger murar osv. Han förklarar inte varför han själv engagerat sig i partiet - gissningsvis inte för att han instämde i punkter som &quot;Svartskallar som inte är som vi? Släng ut dem bara&quot;.

Trist att ni hakar på etablissemangets politiskt korrekta smutskastningslinje istället för att diskutera sakligt. Föraktfullt mot alla potentiella väljare som ni knappast vinner över till er sida genom att stämpla som rasister. Men okej, då vet jag att en röst på PP är en röst för &quot;locket på&quot; i diskussioner om känsliga ämnen som avviker från den trygga mittenfåran i svensk politik. Ett åttonde etablissemangsparti som kan samarbeta med partier med islamistiska representanter som Mehmet Kaplan (mp) och Abdirisak Waberi (m) men inte det enda partiet som kritiserar islamiseringen. Då är man ju rasist...</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Huruvida SD kommer att sitta i regering vet du lika lite som jag. De kan mycket väl få tolv procent, som Ian W brukar svara när han får frågan. Det jag reagerar över är att ni bedömer SD med en helt annan måttstock än andra partier, och inte ens förklarar varför. </p>
<p>Skulle gärna bemöta avhopparens argument om han hade några, men han har bara klippt in en lista med samma floskler som ni slänger er med. Mångfald &#8211; enfald, framåtanda &#8211; bakåtanda, river murar &#8211; bygger murar osv. Han förklarar inte varför han själv engagerat sig i partiet &#8211; gissningsvis inte för att han instämde i punkter som &#8220;Svartskallar som inte är som vi? Släng ut dem bara&#8221;.</p>
<p>Trist att ni hakar på etablissemangets politiskt korrekta smutskastningslinje istället för att diskutera sakligt. Föraktfullt mot alla potentiella väljare som ni knappast vinner över till er sida genom att stämpla som rasister. Men okej, då vet jag att en röst på PP är en röst för &#8220;locket på&#8221; i diskussioner om känsliga ämnen som avviker från den trygga mittenfåran i svensk politik. Ett åttonde etablissemangsparti som kan samarbeta med partier med islamistiska representanter som Mehmet Kaplan (mp) och Abdirisak Waberi (m) men inte det enda partiet som kritiserar islamiseringen. Då är man ju rasist&#8230;</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Joshua_Tree</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71554</link>
		<dc:creator>Joshua_Tree</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 30 Jan 2010 19:12:19 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71554</guid>
		<description>Personligen anser jag det vara en icke-fråga om det finns utrymme för samarbete med Sd eller inte. Sd kommer inte att sitta i regering och vår strategi går ut på att erbjuda stöd till den sittande regeringen förutsatt att den ställer upp på våra frågor. Men Jan Rume, som suttit i kommunfullmäktige för Sverigedemokraterna, han borde väl veta ett och annat om vad Sverigedemokraterna är för parti, eller hur? Nu har han hoppat av och istället blivit Piratpartiets förste representant i kommunfullmäktige. På sin blogg publicerar han en jämförelse partierna emellan. Visserligen har han inte personligen gjort sammanställningen, men eftersom han publicerar den får han antas stå för den, och eftersom han representerat bägge partier får han väl också antas ha ganska god kännedom.

http://janrumes.wordpress.com/2010/01/29/piratpartiet/</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Personligen anser jag det vara en icke-fråga om det finns utrymme för samarbete med Sd eller inte. Sd kommer inte att sitta i regering och vår strategi går ut på att erbjuda stöd till den sittande regeringen förutsatt att den ställer upp på våra frågor. Men Jan Rume, som suttit i kommunfullmäktige för Sverigedemokraterna, han borde väl veta ett och annat om vad Sverigedemokraterna är för parti, eller hur? Nu har han hoppat av och istället blivit Piratpartiets förste representant i kommunfullmäktige. På sin blogg publicerar han en jämförelse partierna emellan. Visserligen har han inte personligen gjort sammanställningen, men eftersom han publicerar den får han antas stå för den, och eftersom han representerat bägge partier får han väl också antas ha ganska god kännedom.</p>
<p><a href="http://janrumes.wordpress.com/2010/01/29/piratpartiet/" rel="nofollow">http://janrumes.wordpress.com/2010/01/29/piratpartiet/</a></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Stefan</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71551</link>
		<dc:creator>Stefan</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 30 Jan 2010 16:27:35 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71551</guid>
		<description>Jan-Olof: Det intressanta är ju vilka frågor SD kommer att driva, ifall du hade bemödat dig att läsa mitt inlägg ordentligt. FRA ligger knappast ens nära toppen av SDs prioriteringsordning. Dessutom finns det flera partier som är för FRA, som ni inte uteslutit som samarbetspartners för det. En gnutta konsekvens vore inte fel.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Jan-Olof: Det intressanta är ju vilka frågor SD kommer att driva, ifall du hade bemödat dig att läsa mitt inlägg ordentligt. FRA ligger knappast ens nära toppen av SDs prioriteringsordning. Dessutom finns det flera partier som är för FRA, som ni inte uteslutit som samarbetspartners för det. En gnutta konsekvens vore inte fel.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Stefan</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71550</link>
		<dc:creator>Stefan</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 30 Jan 2010 16:21:24 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71550</guid>
		<description>Ni kommer ju bara med snömos. Vad är det för grundläggande demokratiska värden som SD förnekar invandrare? &quot;Partier som i sitt partiprogram (om än outsagt) inte tror på människors lika värde.&quot; Bygger ni er bild av SDs politik på det &quot;outsagda&quot;, teorier om en dold agenda, dvs rena halmgubbeargument? Bättre kan ni faktiskt.

&quot;Partier som kan klumpa en hel kultur, en femtedel av mänskligheten till en generalisering om en hatisk ideologi.&quot; Då borde ni kanske gå ut med tydliga riktlinjer om vad man får tycka och inte om islam för att vara medlem i PP. Det råder nämligen inte konsensus om att islam är som vilken annan religion som helst, utan problemet är att islam _även_ är en ideologi med totalitära anspråk. Det råder heller inte konsensus om att den femtedel av världen där denna ideologi praktiseras är öppen och demokratisk, och vissa av oss ser ett samband där, med situationen i Frankrikes förorter, att judar nu flyr Malmö pga antisemitismen bland muslimerna där osv. Så vilka konkreta åtgärder mot islamiseringen är det ni vänder er emot i integritetens namn? Förbjud av burka och niqab, minareter med böneutrop osv? SDs program är faktiskt inte så radikalt som ni verkar inbilla er.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Ni kommer ju bara med snömos. Vad är det för grundläggande demokratiska värden som SD förnekar invandrare? &#8220;Partier som i sitt partiprogram (om än outsagt) inte tror på människors lika värde.&#8221; Bygger ni er bild av SDs politik på det &#8220;outsagda&#8221;, teorier om en dold agenda, dvs rena halmgubbeargument? Bättre kan ni faktiskt.</p>
<p>&#8220;Partier som kan klumpa en hel kultur, en femtedel av mänskligheten till en generalisering om en hatisk ideologi.&#8221; Då borde ni kanske gå ut med tydliga riktlinjer om vad man får tycka och inte om islam för att vara medlem i PP. Det råder nämligen inte konsensus om att islam är som vilken annan religion som helst, utan problemet är att islam _även_ är en ideologi med totalitära anspråk. Det råder heller inte konsensus om att den femtedel av världen där denna ideologi praktiseras är öppen och demokratisk, och vissa av oss ser ett samband där, med situationen i Frankrikes förorter, att judar nu flyr Malmö pga antisemitismen bland muslimerna där osv. Så vilka konkreta åtgärder mot islamiseringen är det ni vänder er emot i integritetens namn? Förbjud av burka och niqab, minareter med böneutrop osv? SDs program är faktiskt inte så radikalt som ni verkar inbilla er.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Göran Widham</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71544</link>
		<dc:creator>Göran Widham</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 30 Jan 2010 11:40:17 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71544</guid>
		<description>@Stefan

Med risk för att svara i Josh ställe. Integritets och integrationsfrågorna hänger för oss i hop för att båda handlar om grundläggande demokratiska värden. Piratpartiet försvarar alltid grundläggande demokratiska värden. Därför kan vi tänka oss att samarbeta med goda krafter i partier som åtminstone enligt sina partiprogram också står för demokratiska värden. Vi hoppas kunna vara ett inslag i svensk politik som får de andra partierna att komma ihåg vad demokrati egentligen är.

Då kan vi tillsammans rulla tillbaka de inskränkningar som den senaste tiden skett i den demokratiska rörelsefriheten i Sverige.

Partier som i sitt partiprogram (om än outsagt) inte tror på människors lika värde. Partier som kan klumpa en hel kultur, en femtedel av mänskligheten till en generalisering om en  hatisk ideologi. Sådana partier kan vi imnte samarbeta med.

Jag hoppas att detta hjälper dig i ditt val.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>@Stefan</p>
<p>Med risk för att svara i Josh ställe. Integritets och integrationsfrågorna hänger för oss i hop för att båda handlar om grundläggande demokratiska värden. Piratpartiet försvarar alltid grundläggande demokratiska värden. Därför kan vi tänka oss att samarbeta med goda krafter i partier som åtminstone enligt sina partiprogram också står för demokratiska värden. Vi hoppas kunna vara ett inslag i svensk politik som får de andra partierna att komma ihåg vad demokrati egentligen är.</p>
<p>Då kan vi tillsammans rulla tillbaka de inskränkningar som den senaste tiden skett i den demokratiska rörelsefriheten i Sverige.</p>
<p>Partier som i sitt partiprogram (om än outsagt) inte tror på människors lika värde. Partier som kan klumpa en hel kultur, en femtedel av mänskligheten till en generalisering om en  hatisk ideologi. Sådana partier kan vi imnte samarbeta med.</p>
<p>Jag hoppas att detta hjälper dig i ditt val.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Jan-Olof Flink</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71543</link>
		<dc:creator>Jan-Olof Flink</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 30 Jan 2010 11:39:19 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71543</guid>
		<description>@stefan

Vi kan inte släppa integrationsbiten till SD eftersom vi då ger upp invandrarnas integritet.
Så nej, inte ens om SD gör en helomvändning och plötsligt är mot FRA, så kan vi samarbeta med dem.

Mvh

/J-O</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>@stefan</p>
<p>Vi kan inte släppa integrationsbiten till SD eftersom vi då ger upp invandrarnas integritet.<br />
Så nej, inte ens om SD gör en helomvändning och plötsligt är mot FRA, så kan vi samarbeta med dem.</p>
<p>Mvh</p>
<p>/J-O</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Stefan</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71541</link>
		<dc:creator>Stefan</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 30 Jan 2010 11:12:19 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71541</guid>
		<description>&quot;Vi anser inte att Sverigedemokraternas politik lever upp till dem kraven och så länge de inte gör det ser vi inte några som helst samarbetsmöjligheter hos dem.&quot;

Ni ser alltså samarbetsmöjligheter med samtliga sju etablissemangspartier som drivit fram precis ALLT som ni går till val på att stoppa. 

Däremot tar ni avstånd från ett litet upstickarparti som tveklöst kommer prioritera uppstyrning av sveriges misslyckade invandrings- och integration framför att bygga övervakningssamhälle tillsammans med Reinfeldt eller Mona Muslim (kan ni tänker er henne som statsminister förresten??). 

Ger ni I&amp;I-frågorna åt SD så får ni självklart de frågor ni driver i gengäld. Dessutom har ni samma inställning till överstatligheten inom EU, yttrandefrihet mm. Islamiseringen av Europa är för övrigt det största hotet mot yttrandefriheten på sikt, både eftersom islamismen är en totalitär ideologi (se exempelvis Iran) och eftersom det kommer skapa ett allt större behov av rättsosäkra antiterrorist-lagar. 

För mig är det uteslutet att rösta på något av de sju partier som förstört vårt land. Valet står därför mellan PP, SD eller att inte rösta - vilket jag är långt ifrån ensam om enligt statsvetarnas analys av väljarströmmar.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>&#8220;Vi anser inte att Sverigedemokraternas politik lever upp till dem kraven och så länge de inte gör det ser vi inte några som helst samarbetsmöjligheter hos dem.&#8221;</p>
<p>Ni ser alltså samarbetsmöjligheter med samtliga sju etablissemangspartier som drivit fram precis ALLT som ni går till val på att stoppa. </p>
<p>Däremot tar ni avstånd från ett litet upstickarparti som tveklöst kommer prioritera uppstyrning av sveriges misslyckade invandrings- och integration framför att bygga övervakningssamhälle tillsammans med Reinfeldt eller Mona Muslim (kan ni tänker er henne som statsminister förresten??). </p>
<p>Ger ni I&amp;I-frågorna åt SD så får ni självklart de frågor ni driver i gengäld. Dessutom har ni samma inställning till överstatligheten inom EU, yttrandefrihet mm. Islamiseringen av Europa är för övrigt det största hotet mot yttrandefriheten på sikt, både eftersom islamismen är en totalitär ideologi (se exempelvis Iran) och eftersom det kommer skapa ett allt större behov av rättsosäkra antiterrorist-lagar. </p>
<p>För mig är det uteslutet att rösta på något av de sju partier som förstört vårt land. Valet står därför mellan PP, SD eller att inte rösta &#8211; vilket jag är långt ifrån ensam om enligt statsvetarnas analys av väljarströmmar.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Thomas Tvivlaren - Med tvivlet som insats</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71511</link>
		<dc:creator>Thomas Tvivlaren - Med tvivlet som insats</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 29 Jan 2010 13:48:35 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71511</guid>
		<description>&lt;strong&gt;Halleluja! KD goes SD...&lt;/strong&gt;

Jag håller med Kristdemokraterna.

Det var svårt att skriva det där. Därför ska jag ånyo och skyndsammast styra in piratskutan på rätt kurs. Min vana trogen så älskar jag lekar med ord och dess lydelser och innebörd och just ovanstående.....</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p><strong>Halleluja! KD goes SD&#8230;</strong></p>
<p>Jag håller med Kristdemokraterna.</p>
<p>Det var svårt att skriva det där. Därför ska jag ånyo och skyndsammast styra in piratskutan på rätt kurs. Min vana trogen så älskar jag lekar med ord och dess lydelser och innebörd och just ovanstående&#8230;..</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Skillnaderna mellan Piratpartiet och Sverigedemokraterna &#187; Mattias Andersson</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71504</link>
		<dc:creator>Skillnaderna mellan Piratpartiet och Sverigedemokraterna &#187; Mattias Andersson</dc:creator>
		<pubDate>Fri, 29 Jan 2010 08:22:03 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71504</guid>
		<description>[...] som bloggat på ämnet: Calle Rehbinder Sammy Anna Troberg Enligt min humla Rick Falkvinge Victoria Westberg Göran Widham Göran Widham Maloki   var addthis_pub = &#039;&#039;; var [...]</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>[...] som bloggat på ämnet: Calle Rehbinder Sammy Anna Troberg Enligt min humla Rick Falkvinge Victoria Westberg Göran Widham Göran Widham Maloki   var addthis_pub = &#8221;; var [...]</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Peter Harold</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71475</link>
		<dc:creator>Peter Harold</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 28 Jan 2010 08:51:35 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71475</guid>
		<description>-&gt; Joshua Tree
Ja, det är nog aldrig fel att vi bidrar med lite upplysning istället för... ja, vad kan man anklaga de andra partierna för? Falsk marknadsföring. För det är vad många nu f.d. borgerliga väljare upplever att de drabbats av efter helomvändningen i FRA-frågan.

Alla partier i opposition är missnöjespartier. Det kan vi kallt konstatera. Det gäller bara att hålla sig ifrån att bli ett populistiskt dito.

-&gt; Lars-Erick
Ja, det är sant att väljare kan förbluffande lite om politik. Detsamma kan tyvärr sägas även om organiserade partimedlemmar (oavsett kulör). Inte för att jag vill idiotförklara gräsrötterna, men oftast duger de inte till mer än att bli trampade på. Sedan skall man ju inte sticka under stol med att (sd) är en alldeles utmärkt magnet för mindre politiskt medvetna människor.

-&gt; Tor
Ja, det stämmer att påståendet om snurrande kompass gäller även bland etablerade riksdagspolitiker. Och en och annan statsminister också... ;-)

&lt;em&gt;Peter Harold&#039;s last blog post..&lt;/em&gt;&lt;a href=&#039;http://peterharold.wordpress.com/2010/01/27/parnstar/&#039; rel=&quot;nofollow&quot;&gt;Pårnstar&lt;/a&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>-&gt; Joshua Tree<br />
Ja, det är nog aldrig fel att vi bidrar med lite upplysning istället för&#8230; ja, vad kan man anklaga de andra partierna för? Falsk marknadsföring. För det är vad många nu f.d. borgerliga väljare upplever att de drabbats av efter helomvändningen i FRA-frågan.</p>
<p>Alla partier i opposition är missnöjespartier. Det kan vi kallt konstatera. Det gäller bara att hålla sig ifrån att bli ett populistiskt dito.</p>
<p>-&gt; Lars-Erick<br />
Ja, det är sant att väljare kan förbluffande lite om politik. Detsamma kan tyvärr sägas även om organiserade partimedlemmar (oavsett kulör). Inte för att jag vill idiotförklara gräsrötterna, men oftast duger de inte till mer än att bli trampade på. Sedan skall man ju inte sticka under stol med att (sd) är en alldeles utmärkt magnet för mindre politiskt medvetna människor.</p>
<p>-&gt; Tor<br />
Ja, det stämmer att påståendet om snurrande kompass gäller även bland etablerade riksdagspolitiker. Och en och annan statsminister också&#8230; ;-)</p>
<p><em>Peter Harold&#8217;s last blog post..</em><a href='http://peterharold.wordpress.com/2010/01/27/parnstar/' rel="nofollow">Pårnstar</a></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: PP vs SD &#38; Sammy-effekten &#171; maloki</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71468</link>
		<dc:creator>PP vs SD &#38; Sammy-effekten &#171; maloki</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 28 Jan 2010 04:31:29 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71468</guid>
		<description>[...] brev. Det är pedagogiskt, håller sig till sakfrågan, och pekar klart och tydligt på exempel som utgör skillnaden mellan Piratpartiet och Sverigedemokraterna. Den som efter att ha läst detta brev fortfarande vill [...]</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>[...] brev. Det är pedagogiskt, håller sig till sakfrågan, och pekar klart och tydligt på exempel som utgör skillnaden mellan Piratpartiet och Sverigedemokraterna. Den som efter att ha läst detta brev fortfarande vill [...]</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Bloggsam &#187; Tjejsnack, lokalpolitik och Sammy-effekten</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71462</link>
		<dc:creator>Bloggsam &#187; Tjejsnack, lokalpolitik och Sammy-effekten</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 27 Jan 2010 23:22:49 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71462</guid>
		<description>[...] Troberg, Conny T, Göran Fridholm, Jonny Ohlsson, Marit Deldén, Rick Falkvinge, Rickard Olsson, Smyg, Viktoria [...]</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>[...] Troberg, Conny T, Göran Fridholm, Jonny Ohlsson, Marit Deldén, Rick Falkvinge, Rickard Olsson, Smyg, Viktoria [...]</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Joshua_Tree</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71459</link>
		<dc:creator>Joshua_Tree</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 27 Jan 2010 20:52:42 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71459</guid>
		<description>Förlåt. Jag har länge pratat om att installera om Wordpress och bygga om designen. Kanske dags att göra slag i saken.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Förlåt. Jag har länge pratat om att installera om WordPress och bygga om designen. Kanske dags att göra slag i saken.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Jörgen L</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71458</link>
		<dc:creator>Jörgen L</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 27 Jan 2010 20:46:00 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71458</guid>
		<description>Arrgh! Joshen, måste du ha så liten font? Jag måste zooma upp för att kunna läsa. Tänk på oss stackare som närmar oss halvseklet...

När jag väl kunde läsa instämmer jag förstås i hyllningskören, Sammys svar är lysande!

&lt;em&gt;Jörgen L&#039;s last blog post..&lt;/em&gt;&lt;a href=&#039;http://jorgenl.blogspot.com/2009/10/svart-ord.html&#039; rel=&quot;nofollow&quot;&gt;Svårt ord..&lt;/a&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Arrgh! Joshen, måste du ha så liten font? Jag måste zooma upp för att kunna läsa. Tänk på oss stackare som närmar oss halvseklet&#8230;</p>
<p>När jag väl kunde läsa instämmer jag förstås i hyllningskören, Sammys svar är lysande!</p>
<p><em>Jörgen L&#8217;s last blog post..</em><a href='http://jorgenl.blogspot.com/2009/10/svart-ord.html' rel="nofollow">Svårt ord..</a></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Simon Rosenqvist</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71454</link>
		<dc:creator>Simon Rosenqvist</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 27 Jan 2010 15:56:27 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71454</guid>
		<description>Ruskrigt bra skrivet av Sammy!</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Ruskrigt bra skrivet av Sammy!</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Lars-Erick</title>
		<link>http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71450</link>
		<dc:creator>Lars-Erick</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 27 Jan 2010 14:41:52 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://scriptorium.se/josh/2010/01/27/distinktionen-mellan-pp-och-sd/#comment-71450</guid>
		<description>Tor, just så. Tyvärr är analfabetism och bristande kompass vanligt både bland väljare OCH politiker... 

Så, man får inte slöa till...

&lt;em&gt;Lars-Erick&#039;s last blog post..&lt;/em&gt;&lt;a href=&#039;http://lars-ericksblogg.blogspot.com/2010/01/politik-ar-inte-enkelt.html&#039; rel=&quot;nofollow&quot;&gt;Politik är inte enkelt&lt;/a&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Tor, just så. Tyvärr är analfabetism och bristande kompass vanligt både bland väljare OCH politiker&#8230; </p>
<p>Så, man får inte slöa till&#8230;</p>
<p><em>Lars-Erick&#8217;s last blog post..</em><a href='http://lars-ericksblogg.blogspot.com/2010/01/politik-ar-inte-enkelt.html' rel="nofollow">Politik är inte enkelt</a></p>
]]></content:encoded>
	</item>
</channel>
</rss>

